- Мода
- от 12 август 2024
От гимнастика до модния подиум: Историята на Ула Рейс
Как една случайност я изстреля на върха на модния свят и й позволи да преследва образование и кариера едновременно.
Модел: Ulla Reiss
Ула Рейс не планираше кариера като модел, но това не я спря да се стреми към величие, след като пое по този път. Години по-късно тя изгражда впечатляваща автобиография, която включва някои от най-иконичните модни марки като Chanel, Tom Ford, Thom Browne, Kith и много други. Пътувайки от родината си, за да живее в Париж, Милано, Лондон и други модни столици, авантюристичният дух на Ула е катализатор за нейната амбиция да изгради живот, достоен за филмов сценарий. Все още на върха на кариерата си, когато Ула не присъства на Седмицата на модата в Ню Йорк или не се появява в страниците на списания като Elle и Cosmopolitan, тя участва в сериала на Netflix „Next in Fashion“.
С всичките си невероятни постижения тя все пак намира време да се стреми и към по-високо образование. Тази професионална комплексност ни накара да поканим Ула да сподели повече за своите преживявания, за да вдъхнови тези, които биха искали да изживеят живота по същия начин, по който го прави тя. Следващите редове разкриват мислите зад тези завладяващи очи и грациозни движения.
Разказваше ми, че първоначално си имала съвсем различна визия за бъдещето си, много насочена към гимнастиката. Какво те подтикна към промяната?
Ула Рейс (УР): Бях на четири години, когато ме забеляза треньор в детската градина, който видя в мен голям потенциал за гимнастика. През следващите девет години се отдадох на ежедневни тренировки в Училището за олимпийски резерви в Смоленск, Русия, пътувайки до състезания и печелейки спортни титли. Приех дисциплината, необходима за успех в професионалната гимнастика, която ме научи как да се справям с натиск, как да печеля и как да губя - всичко това е важно в бързия и конкурентен свят на модата.
На 12 години, докато бях в училище, отидох на кастинг, за да подкрепя приятелка, но неочаквано привлякох вниманието на директора на театър „Белфльор“. Това ме вдъхнови да открия нови възможности и потенциал. Година по-късно подписах първия си договор с агенция за модели „iCasting“, която стана моята основна агенция в Москва. Именно тогава започнах да работя с престижни списания като Elle, Cosmopolitan, Glamour, Jalouse и получих първата си корица за списание Yes!
Каква беше най-голямата промяна за теб?
УР: Научих много в „Белфльор“ за света на модата, за грацията и безценни умения като техники на ходене, себеизразяване и дизайн на костюми, но една от най-големите промени беше необходимостта да променя формата на тялото си. Имах много развита мускулатура от гимнастиката и трябваше да насоча тялото си в различна посока за моделирането. На 13 години, по време на физическото развитие, основната ми цел беше да увелича височината си и да поддържам стройно тяло. На тази възраст все още беше възможно да се направят някои промени.
Това звучи невероятно трудно!
УР: Иронично, но това, което ми помогна най-много да променя външния вид на тялото си, беше работната етика и решителността, които придобих чрез тренировките по гимнастика. Мисля, че тези ранни преживявания и уроци продължават да влияят на стила ми, движенията и цялостното ми присъствие. Снимките за Elle, Cosmopolitan и Glamour бяха невероятни. Учех се да се трансформирам като хамелеон с всяка нова креативна идея, като така придобивах все по-голяма увереност в занаята си и в себе си. Когато получих първата си корица и пълната модна история в списание Yes!, направих пътуване от Москва обратно до родния си град, където на вестникарските павилиони и магазини този брой беше показан на видно място. Това беше един сънлив момент, който ми даде известен поглед към славата.
Само малко след това, на едва 16 години, се озоваваш да живееш в Париж с договор с „Idole Models“. Докато беше там, участваше в кампанията „Make Up Forever“ и беше модел за други френски марки. Колко трудно беше за теб като тийнейджърка в чужда страна с процъфтяваща професионална кариера?
УР: След като моделирах две години в Русия, подписах първия си договор в Париж. Пътувах там с основен английски, без умения по френски и с малка чанта дрехи, които носех в училище. Осъзнах, че почти всичко, което имах в тази чанта, не можех дори да нося в Париж! Това бързо ме научи на нов стил и нов начин на представяне като модел. По време на първото ми посещение в Париж получих първата си кампания за новата HD Foundation на MAKE UP FOREVER и скоро снимките ми се появиха по целия свят. По-късно работих с френската марка Cop. Copine, където снимките ми бяха поставени във всяка метростанция в Париж.
Няма по-иконично име и марка от Chanel. Моделираше в салона за висша мода на Chanel, представяйки колекцията за есен/зима 2010. Това се случи под легендарния апартамент на Коко Шанел. Какво беше усещането за теб да бъдеш част от представянето на тази нова линия на това място, което има толкова голямо значение?
УР: Помня колко изумена бях, когато седнах на огледалната стълбищна площадка, където Коко е представила много исторически колекции. Фактът, че носех рокля на Chanel вътре в известната къща на Chanel, беше просто нереален, тъй като преди това бях само наблюдател отдалеч. Носейки толкова много красиви дрехи от новата колекция за есен/зима 2010 и представяйки я лично, това е много специален спомен. Прическата ми за тази колекция беше екстремна - голяма и пухкава, но ми хареса! Прекарахме много часове в подготовка и все още помня песента, която се повтаряше по време на шоуто - „Eisbär“ от Grauzone. Все още я слушам и днес.
Също така си пътувала и в много части на Азия. Това е още една значителна културна промяна. Какъв ефект имат всички тези пътувания върху теб?
УР: Културно беше много интересно, а храната - уау! Азия беше интензивно, но вълнуващо преживяване. Бидейки в абсолютно различна култура и толкова далеч от дома, ми помогна да бъда много независима, по-зряла и уверена в поемането на отговорностите в живота. Япония подобри моята пунктуалност; Китай ме направи по-бърза, по-продуктивна и иновативна; Тайван ме научи на различни умения за позиране и изразяване; и Тайланд укрепи моите умения за преговори и самоутвърждаване. Всички тези невероятни държави ми вдъхнаха качества като адаптивност, културна чувствителност и глобално мислене, които продължават да влияят на начина, по който подхождам към живота и кариерата си.
Договор със Silent Models NY те доведе в Америка. Бих казала, че повечето американци възприемат Европа и Азия като много по-вълнуващи дестинации, но каква беше твоята гледна точка за идването ти в САЩ, за да моделираш?
УР: Винаги съм искала да отида в Ню Йорк, защото там има много невероятни влияния – от мода до музика. Бях въодушевена да усетя и изследвам и двете сцени. Най-различното нещо в сравнение с Европейската седмица на модата беше това, че кастингите се организират по различен начин. Всъщност, цялата система работи различно. Правех по десет до двадесет кастинга на ден по време на Ню Йоркската седмица на модата, което в Европа не би било възможно. Преди да дойда в САЩ, моят агент ми каза, че ще трябва да прекарам много време в Ню Йорк, защото пазарът е много голям, и това наистина се превърна в най-дългото ми пътуване в чужбина. В Ню Йорк успях да работя с известни дизайнери, базирани там, като Thom Browne, Laquan Smith, Kith, Pyer Moss, The Blonds и много други.
Фактът, че си имала толкова успешна кариера като модел, докато се стремиш към магистърска степен по гражданско право, е изключително вдъхновяващ. Сигурна съм, че много хора ще последват същия път, ако са информирани и интелигентни. Какъв съвет би дала на тези, които може да виждат моделирането като трамплин към друга кариера, докато изживяват толкова вълнуващо преживяване като твоето?
УР: Моделирането помага за изграждане на увереност за преследване на други кариери, но истинският трамплин за мен беше образованието, защото то предоставя гъвкавост за потенциални бъдещи възможности. Преживяването на културен обмен и глобално сътрудничество беше най-полезното. Пътуването по света и работата с творчески професионалисти от различни среди обогати разбирането ми и уважението към културните нюанси и уникалните гледни точки. Преживяването от пътуването по планетата ме оформи като всестранно развита личност и ми помогна да внедря иновации в работата си, като интегрирам уроците и уменията, които ще продължат да ме водят безкрайно дълго.
Автор: Oksana Chernyshev
August 12, 2024
From Gymnastics to the Catwalk: The Story of Ulla Reiss
How unexpected twists led her to the top of the fashion world and allowed her to pursue an education and a career at the same time
Model: Ulla Reiss
Ulla Reiss wasn’t planning on a career as a model, but that didn’t stop her determination to achieve greatness once she began this career path. Years later, she’s amassed an impressive resume that includes some very iconic fashion brands—Chanel, Tom Ford, Thom Browne, Kith, and more. Traveling from her homeland to spend time living in Paris, Milan, London and beyond, Ulla’s adventurous nature has fueled her ambition to compose a life worthy of any Hollywood film, which it still might. Still at the height of her game, when Ms. Reiss isn’t appearing at New York Fashion Week or gracing the pages of Elle and Cosmopolitan, she’s appearing on the Netflix series Next in Fashion.
All these incredible accomplishments, and still somehow finding time to pursue higher education. This kind of professional complexity compels us to ask Ulla to share more about her experiences to inform those who might want to seize life the way she has. What follows is a glimpse into the mind behind those transfixing eyes and graceful moves.
You were telling me that you started out with a very different vision of your future, very focused on gymnastics. What prompted the shift?
Ulla Reiss (UR): I was four years old when I was spotted by a trainer at the kindergarten who felt I had great potential as a gymnast. For the next nine years, I dedicated myself to daily training at the Olympic Reserve School in Smolensk, Russia traveling to competitions and gaining sport’s ranks. I embraced the discipline required to excel in professional gymnastics, it taught me the ability to handle pressure, how to win and how to lose—all of which are important in the fast-paced and competitive world of modeling.
At the age of 12, while at school, I attended a casting to support a friend, but unexpectedly caught the attention of the director of Bellefleur theater. That gave me inspiration to discover new possibilities and new potential. A year later I signed my first contract with iCasting model agency that became my mother agency based in Moscow. It was during this time that I first began working with prestigious magazines such as Elle, Cosmopolitan, Glamour, Jalouse, and got my first cover for Yes! Magazine.
What was the biggest adjustment for you?
UR: I learned a lot at Bellefleur about the world of modeling, grace, and invaluable skills like walking techniques, self-expression, and costume design, but one of the biggest aspects was changing the actual shape of my body. I had very developed muscles from gymnastics and needed to get my body in a different direction for modeling. At 13, during a time of physical development, my main goal was to increase my height and to keep my body lean, at that age it was still possible to make some adjustments.
That sounds incredibly difficult!
UR: Ironically, what helped me change the appearance of my body the most was the work ethic and determination that I gained through my gymnastics training. I think those early experiences and lessons continue to influence my style, movement, and overall presence. The photoshoots for Elle, Cosmopolitan, and Glamour were incredible. I was learning to transform myself like a chameleon with every new creative idea, gaining further confidence in my craft and in myself. By the time I had my first cover and full fashion story with Yes! Magazine, I made a trip from Moscow back to my hometown where newsstands and shops had this issue prominently displayed. It was a dreamlike moment that offered some glimpse of fame.
Just shortly after this, at only 16 years old, you found yourself living in Paris under contract with Idole Models. While there, you appeared in the Make Up Forever campaign and modeled for other French brands. How difficult was the adjustment of being a teen in a foreign country who had a thriving professional career?
UR: After modeling for 2 years in Russia, I signed my first contract in Paris. I traveled there with basic English, no French skills, and a small bag of clothes that I wore at school. I realized that almost everything I had in this bag I couldn’t even wear in Paris! That quickly taught me about new style and a new way of presenting myself as a model. During my first visit to Paris I got my first Campaign for MAKE UP FOR EVER’s new HD Foundation, and soon photos of me were all around the world. Later I got to work with the French brand Cop. Copine, where my photos made it into every metro station in Paris.
There is perhaps no more iconic name and brand than Chanel. You modeled at the Chanel couture salon, presenting the Fall/Winter 2010 collection. This was presented below Coco Chanel’s legendary apartment. There is a strong sense of both history and present day in this experience. What did it feel like to you to be part of presenting this new line at this place which has such importance?
UR: I remember how amazed I was when I sat on the mirror encased staircase, where Coco debuted many historical collections. The fact that I was wearing a Chanel dress, inside the renowned Chanel House, was just surreal, since I had previously only witnessed it from afar. Wearing so many beautiful pieces of the new Fall/Winter 2010 collection and presenting it privately is a very special memory. My hairstyle for that collection was extreme--big and fluffy, but I loved it! We spent many hours preparing and I still remember the song that played on repeat during the show was ‘Eisbär’ by Grauzone. I still listen to it today.
You’ve also traveled for modeling extensively through many parts of Asia. That’s yet again a major cultural shift. What kind of effect does all this travel have on you?
UR: Culturally it was so interesting, and the food—wow! Asia was an intense yet exciting experience. Being in an absolute different culture, and so far from home, helped me to be very independent, more mature, and confident to take on life’s responsibilities. Japan improved my punctuality; China made me faster, more productive, and innovative; Taiwan taught me different posing and expression skills; and Thailand strengthened my negotiating skills and self-advocacy. All these incredible countries instilled qualities of adaptability, cultural sensitivity, and a global mindset that continue to influence how I approach my life and career.
A contract with Silent Models NY initially brought you to America. I would dare to say that most Americans think of Europe and Asia as vastly more exciting locations but what was your perspective on coming to model in the US?
UR: I had always wanted to come to New York because It has lots of incredible influences, from fashion to music. I was thrilled to feel and explore both scenes. The part that was most different from European Fashion Week was that castings are organized differently. In fact, the entire system works differently. I would do ten to twenty castings a day during New York Fashion Week which, in Europe, wouldn’t be possible. Before coming to the United States, I was told by my agent that I would have to spend a lot of time in New York because the market is very big, and it ended up being my longest trip abroad. In NYC, I got to work with well-known New York based fashion designers like Thom Browne, Laquan Smith, Kith, Pyer Moss, The Blonds and many others.
The fact that you have had such a successful modeling career while working towards gaining a Master’s Degree in Civil Law is immensely inspiring. I’m certain many will follow this same path if they are aware and intelligent. What advice would you give to those who might see modeling as a springboard to another career while having an experience as thrilling as yours?
UR: Modeling helps build the confidence to pursue other careers, but the true springboard for me was my education because it provides the flexibility for potential future opportunities. The experience of cultural exchange and global collaboration has been the most beneficial. Traveling the world and working with creative professionals from diverse backgrounds has enriched my understanding and respect for cultural nuances and unique perspectives. The experience of traveling the planet has shaped me into a well-rounded individual and has helped incorporate innovation into my work, integrating lessons and skills that will endure infinitely.
Author: Oksana Chernyshev
Списанието
Популярно
- от 11 септември 2024