- Entertainment
- от 14 април 2022
В името на NFT
В случай, че си пропуснала най-модерната тема за обсъждане (и за леко парадиране с познания) последните месеци, NFT или non-fungible token е незаменим токен в цифров регистър, наречен блокчейн, който удостоверява, че цифров актив е уникален и следователно не е взаимозаменяем. Или казано на разбираем език: NFT за първи път дават безспорна собственост на отделни цифрови произведения на изкуството, защото блокчейна, върху който съществуват, е постоянен, неподлежащ на хакване начин за съхраняване на информация. NFT могат да бъдат в различна форма: музика, миймове, колекционерски дигитални спортни карти. Независимо от нивото ти на скептицизъм обаче, NFT променят играта по отношение на дигиталното изкуство, позволявайки най-свещеното: да присвоиш произхода и по този начин стойността на иначе преходен актив. Те са своеобразни пръстови отпечатъци на различни артисти върху иначе невидимото платно на онлайн света.
Точно заради това свое предимство NFT-тата предизвикват сериозен интерес в арт средите. Особено видимо е това на последното изложение „Art Basel“ – международен панаир, включващ над 200 водещи галерии и повече от 4000 художници от пет континента, провеждащ се последователно в три града – Базел, Швейцария; Маями, САЩ и Хонг Конг. Има много какво да се види и прави по време на Art Basel - събития с висок профил, ревюта, музика на живо, вечери в галерии и пърформанс. Въпреки че настроението е леко ограничено от текущия граничен контрол и възможността за по-нататъшно разпространение на пандемията, дейността протича до голяма степен по план. И така: какво можем да научим за състоянието на пазара и света на изкуството като цяло? Трима млади творци отговарят, без да пропуснат предимствата на NFT.
Наталия Нова (Маями, САЩ) www.nataliyanova.com
Моден дизайнер, художник и предприемач, редовно посещава „Art Basel“ заради новите тенденции и любовта си към съвременното изкуство, от което се вдъхновява за луксозните си копринени шалове. Нейните аксесоари го правят по-популярно със своите живи цветове и контраст, които ви карат да чувствате, че носите произведение на изкуството. Благодарение на нейния опит, помагаме на младите артисти да намерят най-добрия подход към галериите, шоутата и как да станат част от арт средите.
NFT, NFT и пак NFT
Art Basel в най-престижния панаир на изкуството в Америка, привличащ световни колекционери на изкуство. Градът домакин обаче, Маями, освен това е магнит за криптовалутите и блокчейн предприемачите.
Истинската стойност на NFT е способността им да потвърдят кой е създал дадено цифрово произведение и да проследят цялата му история. В интернет съдържанието на талантливи създатели често се краде, копира и споделя от трети лица без кредити или споменавания. Всяко произведение на тази платформа има документирана история на собственост, която може да бъде проследена до създателя.
NFT или незаменим токен е единствено по рода си цифрово представяне на вещ, в този случай произведение на изкуството. Той функционира подобно на сертификат за автентичност и се съхранява в блокчейн. NFT осигурява ексклузивност. Тя е най-важният аспект. Проблемът с продажбата на нещо, което съществува само цифрово, е, че всичко цифрово може да бъде безкрайно копирано. NFT не пречат на копирането. Те обаче ви позволяват да различите копията от основния „оригинал“ и доказват, че го притежавате.
За мен това е нов етап за света на изкуството, който отваря нови врати за артистите за създаване на нови потоци от доходи.
Бастиан Ууд (Холандия) https://www.bastiaanwoudt.com
Известен фотограф, който започва кариерата си без формално обучение само преди десет години. Освен естествения си талант, той приписва успеха си на силната си работна етика и предприемачески дух. Ууд е известен с това, че улавя монохромния минимализъм в най-добрия му вид, от емоционални портрети до мистична пейзажна фотография. Той е представен в галериите Atlas (Лондон), Bildhalle (Амстердам и Цюрих) и Jackson Fine Art (Атланта). Тази година за пети път работата му е предложена в една от трите най-големи аукционни къщи (Christie's, Sotheby's, Phillips), като е платена рекордна сума на търга "Ultimate" във Phillips.
- Как бихте описали настоящите тенденции, виждате ли някаква промяна от „преди пандемията“ спрямо сега?
- Забелязвам, че проектите са по-малко „грандиозни“. Логична последица от невъзможността да пътуваме, да създаваме големи международни екипи и всички блокирания на глобално ниво. Виждам произведения, които са с по-малък мащаб и понякога снимани у дома. По-интимни.
- Какви ценни съвети бихте дали на новите творци-предприемачи, които започват сега?
- Продължавайте да работите, продължавайте да снимате и продължавайте да се срещате с нови хора. Познавам фантастични артисти, които създават красиви неща, но които не полагат достатъчно усилия, за да излязат и да се запознаят с нови хора, да покажат работата си. Да седиш сам в студиото е безсмислено. Трябва да има стремеж, воля винаги да си ангажиран с нещо. Като артист днес, вие имате всички инструменти, за да представите работата си на глобална публика. Не можете да се справите сами? Намерете точните хора, които могат да свършат нещата, които вие не успявате.
Хората трябва да видят какво правите, платформи като Instagram са безценни в това отношение. Но също така се представяйте във вестници, списания и конкурси. Ако произведенията ви са добри и заставате зад тях на 100%, останалото ще дойде естествено.
- Какъв е списъкът с неща, които да не се правят?
Не се опитвайте да се представяте в галерии по време на търговското изложение, те са там, за да управляват продажбите и нямат време, енергия и намерения да се срещат с нови художници.
Не изпращайте работата си по имейл, най-вероятно няма да я отворят, дори и куратор да я види, няма да му направи голямо впечатление. Те получават стотици подобни имейли. Вместо това, можете да им изпратите копие от ваши произведения по пощата. Когато отворят пакета и ги видят физически, това ще направи напълно различно впечатление в сравнение с всеки друг PDF файл.
Рами Роткопф (Флорида, САЩ)
Blue Find Art Gallery,https://www.bluefineart.com
Blue Gallery обединява разнообразна гама от международно признати художници, които отразяват глобалната чувствителност. В основите на компанията стоят ясна визия и интуиция за представяне на арт сцената на изключително талантливи създатели. Рами, президент и основател, има дългогодишен опит в куриране на произведения, базирани на семейно наследство, датиращо поколения. Това, съчетано с отдадеността към откриването на изключително надарени художници, помага за неговия успех. Той израства в Тел Авив, Израел и се мести в Съединените щати на 22-годишна възраст, за да разшири бизнеса на семейството си.
- Как бихте описали актуалните тенденции в изкуството?
Текстура и обем. Наблюдава се изместване от плоски към текстурирани картини, които създават обем, сякаш са живи. Художниците използват текстура, за да добавят дълбочина или баланс към различни аспекти на работата си. Тя се отнася до усещането, външния вид или консистенцията на крайното произведение, благодарение на слоеве от гъста боя или шпатула. Има много произведения, които съчетават боя, дърво, метал и текстилни елементи. Така клиентите имат уникално визуално и тактилно изживяване. А скулптурите се завръщат като изискана част от интериора.
- Какъв съвет бихте дали на новите художници-предприемачи, които започват сега?
● Останете автентични в това, в което сте добри, но не пренебрегвайте тенденциите.
● Посетете галерии и покажете на iPad работата си, бъдете мили и учтиви, не прекалено настойчиви.
● Вместо да се опитвате да продадете творбите си на галериите, помолете ги за обратна връзка. Никога не се отказвайте. Дори 8 галерии да ви откажат, 2 ще кажат да.
● Свържете се с галериите и техните собственици чрез социалните медии, ангажирайте се с техните акаунти, споделете работата си по учтив начин. Ако им хареса, те ще се свържат с вас.
Списанието
Популярно
- от 15 януари 2025
Джинджифилови шотове: новата TikTok уелнес обсесия на 2025 година
- от 15 януари 2025
Нова година, нов UGGS тренд (според Риана)
- от 11 януари 2025