- Entertainment
- от 21 май 2024
Филмът за Доналд Тръмп „Стажантът“, с участието на Мария Бакалова, шокира Кан
Световната премиера получи почти осемминутни овации
В понеделник вечер се излъчи световната премиера на драмата за Доналд Тръмп „Стажантът“ (The Apprentice) на 77-ия филмов фестивал в Кан. Един от най-очакваните моменти бе именно появата на този филм, дело на прочутия иранско-датски режисьора Али Абаси, завършен само дни преди премиерата си.
Само амбициозната продукция на Франсис Форд Копола „Мегалополис“ можеше да се съревновава със „Стажантът“ по отношение на нарастващото любопитство на тазгодишното издание на бляскавия френски филмов фестивал.
Сюжетът разказва за възхода на Доналд Тръмп през 70-те и 80-те години на миналия век в Америка. Историята развива динамиката между бъдещия президент на САЩ и адвоката Рой Кон, в чиито обувки влиза актьора Джеръми Стронг, познат ни от сериала „Наследници“.
Себастиан Стан, номиниран за Еми и Златен глобус, се превъплъщава в младата версия на Доналд Тръмп, докато номинираната за Оскар и Златен глобус Мария Бакалова (Борат 2) изиграва първата му съпруга Ивана Тръмп. Мартин Донован (Тенет) ще видим като Фред Тръмп-старши.
„Стажантът“ се гмурка в дъното на американската империя. Той описва изкачването на младия Доналд Тръмп към властта чрез фаустовска сделка с влиятелния десен адвокат и политически посредник Рой Кон.
Няколко шокиращи момента в края на филма предизвикаха реакции у публиката на премиерата в Кан – сцена, изобразяваща как Тръмп изнасилва първата си съпруга Ивана, както и последваща сцена, в която виждаме как Тръмп е в хирургичната зала и му правят липосукция.
След края на прожекцията Кейт Бланшет беше първата, която се изправи и ръкопляска, прегръщайки Бакалова.
Най-бурните аплодисменти бяха за Стан за трансформиращото му представяне като Тръмп. Тълпата ентусиазирано аплодираше и ръкопляскаше, оставайки на крака близо осем минути.
Когато се обърна към тълпата, Абаси коментира настоящите световни събития като войната в Украйна и продължаващата война между Израел и Хамас, обяснявайки как „по време на сътресения има тази тенденция да гледаш навътре, да заровиш главата си дълбоко в пясъка... и да се надяваш на най-доброто, да се надяваш бурята да се размине. Но знаете ли, бурята не си отива, всъщност идва. Най-лошите времена предстоят.”
На въпроса защо иска да направи филм, съсредоточен върху Тръмп, режисьорът обясни: „Няма хубав метафоричен начин да се справим с надигащата се вълна на фашизма. Има само разхвърлян начин. Има само баналния начин. Има само начин да се справим с тази вълна според нейните собствени условия, на нейното собствено ниво и няма да е хубаво, но мисля, че проблемът със света е, че добрите хора са мълчали твърде дълго.
Така че мисля, че е време да направим филмите подходящи. Време е филмите отново да бъдат политически.”
Списанието
Популярно
- от 27 септември 2024
P Diddy: Арестът, който разкри мрачните тайни на музикалната индустрия
- от 11 септември 2024