- Entertainment, Кино, театър, музика
- от 14 март 2024
Опенхаймер, Ема Стоун, Меси, намигвания към политиката и други акценти от нощта на „Оскарите“ 2024
Вярвате или не, голият Джон Сина и Кен спасиха шоуто и вдигнаха рейтинга
Текст: Кристина Генова
Телевизионната аудитория на церемонията за наградите "Оскар" в неделя в САЩ достигна най-високо ниво от четири години. Шоуто е гледано от близо 19,5 милиона души по телевизионния канал Ей Би Си на "Уолт Дисни", съобщиха световните осведомителни агенции.
"Оказва се, че страхотните победители, емоционалните речи, Райън Гослинг, който пее, и Джон Сина, съблечен на сцената, е всичко, което е нужно, за да се получи страхотна церемония за наградите на Академията", написа Кевин Фалън в "Дейли бийст".
А кога „Оскарите“ бележат най-високия си рейтинг? Годината е 1998, мегахитът „Титаник“ обира наградите и над 57 милиона души гледат шоуто по телевизията. С най-малко зрители церемонията може да се „похвали“ през 2021 г., когато заради Ковид и дистанционното награждаване, шоуто е гледано само от 10,5 милиона човека.
А ето и кои са акцентите от нощта на „Оскарите“ тази година:
Невиждан успех за „Опенхаймер“
Е, да си признаем, тук нямаше място за изненади. Филмът „Опенхаймер“ обра 7 статуетки на наградите „Оскар“ тази година от общо 13 номинации. Биографичната драма, която пресъздава живота на човека, създал атомната бомба, се превърна в един от най-награждаваните филми в историята на Академията. „Опенхаймер“ спечели за най-добър филм, а Кристофър Нолън бе отличен в категория режисура. Макар и с други велики филми зад гърба си (спомни си Interstellar и Inception), това е първият „Оскар“ в кариерата му досега.
Килиън Мърфи пък бе отличен като най-добър актьор в главна мъжка роля. За най-добра поддържаща мъжка роля наградиха Робърт Дауни младши, който остроумно и самоиронично сподели: „Бих искал да благодаря на моето ужасно детство и на Академията, в този ред“. Останалите статуетки, с които екипът на „Опенхаймер“ си тръгнаха тази вечер, са в категориите оригинална музика, операторско майсторство и монтаж.
Невероятната Ема Стоун
Наградата за най-добра главна женска роля отиде при изключително талантливата Ема Стоун, която изигра Бела Бакстър във филма „Клети създания“ на режисьора Йоргос Лантимос. Тя се съревноваваше с другата основна претендентка за статуетката – Лили Гладстоун, която си партнира с Леонардо ди Каприо в „Убийците на цветната луна“. Това е вторият „Оскар“ за актрисата, седем години след като взе наградата за главна женска роля в La La Land, партнирайки си с Раян Гослинг.
В своята очарователна реч, Стоун, също толкова изненадана от победата си, поздрави своите номинирани колежки и изрази благодарност за преживяванията, които споделиха по време на сезона на наградите. „Лили, споделям това с теб. Възхитена съм от теб,“ каза тя. Ако статуетката беше отишла в ръцете на Гладстоун, каквито бяха големите очаквания, тя щеше да влезе в историята като първата индианска актриса, спечелила „Оскар“.
Голият Джон Сина
Джон Сина остави малко на въображението на 96-ата церемония по връчването на наградите „Оскар“, инсценирайки исторически инцидент от наградите „Оскар“. Водещият Джими Камел върна лентата назад към далечната 1974г., когато фотографът Робърт Опел извършва прословута шега, промъквайки се гол на церемонията без покана.
С един загубил бас от Джими, и ето го Джон Сина, в пълния му… гол блясък, оставен на произвола да покрива най-милото си с пощенски плик. Доприпвайки срамежливо до сцената, той закачливо ни напомни, че категорията за костюми е „наистина важна“. "Може би едно от най-важните неща,“ допълни той, докато публиката се заливаше от смях.
Въпреки това, Джон изглеждаше паникьосан, тъй като нямаше как да отвори плика, за да обяви категорията за най-добър дизайн на костюми, без да се изложи, което накара Джими да се върне на сцената и сам да прочете номинираните.
Политически моменти
„Защото киното формира спомени, а спомените формират историята. Благодаря на всички, благодаря на Украйна. Слава на Украйна!“ – така завърши речта си журналистът Мстислав Чернов, чийто документален филм „20 дни в Мариупол“ спечели „Оскар“ в своята категория – първата статуетка от Академията в историята на Украйна. Чернов се обърна с призив към публиката: „Но всички ние - аз и вие, някои от най-талантливите хора в света, можем да направим така, че да поправим историята и да се уверим, че истината ще възтържествува. И че жителите на Мариупол и тези, които дадоха живота си, няма никога да бъдат забравени.“
Носителят на наградата за най-добър актьор Килиън Мърфи също спомена войната в речта си: „Аз съм много горд ирландец, който стои тук тази вечер. Направихме филм за човека, създал атомната бомба, и за добро или лошо, ние все още живеем в света на Опенхаймер, така че бих искал да посветя това на миротворците навсякъде.
Джонатан Глейзър, режисьорът на „The Zone of Interest”, който прие наградата за най-добър международен филм, направи паралел между Холокоста и войната в Газа своята реч, като изтъкна как дехуманизацията „оформя цялото ни минало и настояще“; след това той насочи вниманието на публиката към израелската „окупация, която доведе до конфликт за толкова много хора“.
Препратката на Глейзър към войната на Израел в Газа дойде, след като пропалестински протестиращи затрудниха движението около театър „Долби“, когато започнаха „Оскарите".
Меси на Оскарите
Не, не футболистът Меси. Да, бордър коли. И не какво да е. Седемгодишното куче професионалист, което се превъплъти в Снуп във филма „Анатомията на едно падане“. Меси беше част от публиката в Dolby Theatre и проследи церемонията с достолепно спокойствие, като се превърна в звездата на вечерта. Като неочакван талисман на филма, Меси привлече вниманието на Холивуд през изминалата година точно толкова, колкото и неговите колеги Триет и Сандра Хюлер. Въпреки съобщенията, че може и да не се появи, за да не открадне светлината на прожекторите, Меси беше хванат в кадър няколко пъти (включително по време на победата на Робърт Дауни Джуниър за най-добра поддържаща мъжка роля).
Раян Гослинг
„Може да не спечели Оскар, но със сигурност спечели сърцата на всички ни.“
Интернет гръмна с подобни коментари по случай изпълнението на Раян Гослинг, който изпълни „I'm Just Ken“ от репертоара на филма Барби. Актьорът беше номиниран за поддържаща роля, а на сцената се изправи заедно с китариста на Guns'n Roses Слаш, както и от някои от екранните му приятели като Симу Лиу и Мизеро Нкути Гатва. Появиха се дори предположения, че хореографията е почит към Diamonds Are A Girl's Best Friend. В последните години церемонията на „Оскарите“ не се слави с особено забавна програма, но появата на Кен в розов костюм просто беше глътка свеж въздух за зрителите по цял свят. Една пъстра и динамична КЕНергия, която разчупи монотонната почти 4-часова вечер.
Fun fact: един от най-шокиращите моменти от тазгодишното изданиe е, че всъщност свърши навреме!
Речта на Da'Vine Джой Рандолф – триумф на различността
Нека просто цитираме:
„Майка ми веднъж ми каза: отиди на отсрещната улица в онзи театрален отдел, там има нещо за теб, което те чака. Благодаря на майка ми за тези думи. Благодаря на всички хора, които се изпречиха на пътя ми, бяха до мен и ме въвеждаха и напътстваха. Толкова съм благодарна за всички вас, красиви хора“, сподели тя. „Молих се толкова дълго… Винаги съм искала да бъда различна, но сега осъзнавам, че просто трябва да бъда себе си. Благодаря ви, че ме видяхте.”
Актрисата взе първата награда за вечерта на 96-ите награди на Академията в неделя, печелейки за актриса в поддържаща роля за изпълнението си на Мери Ламб във филма The Holdovers на Александър Пейн. Победата на Рандолф обаче не беше кой знае каква изненада, като се има предвид, че тя помете кръга от награди тази година, спечелвайки категориите за поддържаща женска роля на Златен глобус, Награди SAG и Награди за избор на критиците.
За финал…
Като фенове на филма „Барби“, не можем да скрием разочарованието си от липсата на адекватна оценка от страна на Академията. С осем номинации, прожекцията си тръгна само с една награда (Били Айлиш и нейният съавтор/продуцент/брат Финеас спечелиха най-добра оригинална песен за баладата „What Was I Made For?“). Което ни остави с чувството, че оригиналността на филма е адски подценена. „Барби“ беше един от най-обсъжданите филми през изминалата година, не случайно се превърна в най-касовия филм за 2023 и със сигурност заслужено влезе в историята на попкултурата (спомнете си феномена „Барбенхаймер“).
Въпреки това, Грета Геруиг и актрисата Марго Роби не влязоха в надпреварата за най-добър режисьор и най-добра главна женска роля. И въпреки гениалната актьорска игра на Америка Ферера с прословутия си монолог в края на филма, който обиколи социалните мрежи и в който милиони жени се припознаха, тя не успя да спечели наградата за най-добра поддържаща женска роля.
Но с въздишка трябва да се примирим. Както и самият водещ на наградите се изрази, обръщайки се към главните актьори на „Барби“: „Райън, Марго, искам да знаете, че дори и никой от вас да не спечели Оскар тази вечер, и двамата вече сте спечелили нещо много по-важно. Генетичната лотария“.
Списанието
Популярно
- от 27 септември 2024
P Diddy: Арестът, който разкри мрачните тайни на музикалната индустрия
- от 11 септември 2024