На какви храни да наблягате за супер лъскава коса

Ако вече си открила идеалния за теб шампоан и балсам, това е едно добро начало. Но, за да се радваш на коса с огледален блясък, трябва да положиш усилия и за вътрешното ѝ състояние.

Пригответе се за диета, която включва следните суперхрани, чрез които ще транформирате своята изтощена и вяла коса само за няколко седмици. Какъв е бонусът? Повечето от тези храни са чудесни и за гарантирането на сияйна кожа, ярки очи и силни нокти...


Скумрия

Ако мечтаеш за обемни и лъскави къдрици, задължително ще се наложи да приемаш големи количества мазна риба. Освен че съдържат хранителни вещества, които доказано подобряват мозъчната функция, те съдържат омега 3 и 6, мастни киселини, които предотвратяват косопада, хидратират скалпа и укрепват фоликулите. Не обичаш скумрия? Защо не ѝ дадеш шанс...


Сьомга

Освен мастните киселини, рибата съдържа високи запаси от желязо и витамин B12и двете жизненоважни за кожата и косата. Междувременно, те са богати източници на протеини и витамин D, с който можеш да се сдобиеш и от слънцето – те доказано подобряват състоянието на косата и я предпазват от накъсване.


Скариди

Ракообразните животни, като скаридите например, представляват истинска подхранваща бомба за косата. Те разполагат с пълен арсенал от мастни киселини, витамин D, B12, желязо, цинк, селен и протеин – или с други думи, всички необходими компоненти за здравата коса и сияйната кожа.


Стриди

Едно от тайните бюти оръжия на планетата са стридите, които съдържат високо концентрирани нива на хранителни витамини и минерали. Чрез тях ще си набавиш необходимата за укрепването на косата ти фолиева киселина, желязо, протеин, селен и цинк, а най-хубавото е, че всички тези плюсове получаваш за относително малко количества приети калории.


Яйца

По подобен начин яйцата представляват минерална бомба за косата ти. Освен голяма част от минералите и витамините, които се съдържат и в стридите, яйцата са богати и на биотин, който подобрява бляскавото свойство на косата ти. В интерес на истината, ако погледнеш етикета на твоя шампоан или балсам, вероятно в списъка със съставките ще откриеш, че е изброен и биотинът.


Крехко говеждо месо

Червеното месо често е изключвано от диетите, но няколко порции с говеждо месо в седмицата могат да направят чудеса с къдриците ти. То съдържа много жизненоважни минерали, необходими за блясъка и здравината на косата ти. Освен това говеждото месо е най-добрият източник на протеин.


Крехко пуешко месо

Пуйката, и най-вече тъмната част от птицата, представлява богат източник на витамини и минерали.


Крехко пилешко месо

Не обичаш пуешко месо? Вместо това можеш да приготвиш пилешки гърди на грил. Пилешкото месо е страхотно, защото е нискомаслен източник на протеин, необходим за здравината на косата и скалпа ти.


Леща

Вегетарианците не ядат месо! В такъв случай се увери, че приемаш достатъчни количества леща. Освен протеини и въглегидрати, варивата са пълни с фолиева киселина или желязо, които са от съществено значение за пренасянето на кислород от кръвта ви към скалпа и фоликулите. Доброто кръвообръщение означава по-бърз растеж на здрава коса и по-бързо обновяване на клетките.


Извара

С ниско съдържание на мазнини и високо съдържание на протеини и калции за заздравяване на косата и ноктите? Опитай да включиш няколко лъжици извара в диетата си!


Броколи

Те са истинският герой на косата ви! Съдържат съществено важни витамини и минерали, включително фолиева киселина, цинк и калции, които са важни за растежа и здравината ѝ.


Спанак

Не забравяй да включиш голяма порция от смесени зелени зеленчуци към всички меса и мазни риби, които ще консумираш за вечеря. Листните зеленчуци, като спанак, са отличен източник на витамин А, С, фолиева киселина, цинк, естествен колаген за укрепвани и други полезни хранителни вещества.


Моркови

Витамин А, който се съдържа в морковите, помага на скалпа да произвежда себум, който представлява важна тежност за естествената хидратация на сухите къдрици.


Банани

За една наистина бърза закуска сутрин преди работа, можеш да залагаш на изпълнените с витиман B и богатите на цинк банани! Те са нискокалорични и богати на витамини и минерали.


Зелен чай

Ако искаш да се радваш на невероятна коса, трябва да си дадеш сметка, че здравият скалп е от първостепенно значение. Ако пиеш антиоксидантен, богат на полифенол зелен чай, ще се отрази благоприятно на кожата ти. Подобен резултат ще забележиш, ако го приложиш и локално. Опитай да измиеш косата си със зелен чай или го нанеси директно на скалпа, за да видиш как ще се отървеш от досадния пърхот (ако страдаш от такъв) и ще придаде блясък на косата ти.


Черен шоколад

Има толкова много причини, поради които ВСЕКИ път трябва да казваш „Да“ на черния шоколад... особено ако е богат на антиоксиданти и високо разнообразие от какао. Трябва ти поне още една? Протеините, желязото и B-витамините, които се съдържат в черния шоколад са важни за косата ти.


Кафяв ориз

Периодичното заменяне на белите въглехидрати за богатия на протеини и минерали кафяв ориз е винаги препоръчително за всяка диета. Но изборът на пълнозърнестите алтернативи има големи ползи и за косата ти. Те съдържат много цинк, хормонорегулиращи минерали, който пряко се отразява на дебелината и растежа на косъма ти.


Сладки картофи

Писнало ти е от кафяв ориз? В такъв случай ще се радваш да научиш, че сладките картофи притежават същите чудесни свойства за поддържане на лъскавите ти къдрици. Тези зеленчуци съдържат бета-каротин, който след усвояване се превръща във витамин А. Така се стимулира растежа на косата ти и се подобрява циркулацията на кислород към фоликулите през скалпа.


Орехи

Като цяло ядките са фантастичен източник на необходимите за косата ти витамини и минерали, но орехите са считани за най-добрите по отношение на хранителните вещества. Те съдържат омега 3 мастни киселини, биотин, протеин, витамин Е, мед, който предпазва косата от вредните лъчи на слънцето и действа като щит.


Бразилски ядки

Подобно на орехите, витамините и минералите, които бразилските ядки съдържат, могат да предпазят фоликулите, да придадат блясък и да съхранят естествения цвят на косата ти.


Кашу

Някои хора обожават кашу. Ако си от тях, защо просто не си вземеш микс от ядки!?


Тиквени семена

Прибавете ги към киселото си мляко сутрин или плодовете и ти гарантираме, че косата ти също ще закусва!


Бакла

Подобно на лещата, баклата съдържа желязо, цинк, биотин и протеин – важни съставки за здравината на косата ти.


Боровинки

Те просто са полезни за всичко, нали така? Включително и за косата ти, благодарение на концентрираните източници на антиоксиданти и най-вече витамин C.


Гръцки йогурт

Нискомасленият гръцки йогурт е богат на заздравяващ протеин, калции, витамин D и витамин В5 (който също ще откриеш на етикета на гърба на продуктите ти за грижа да косата).


Киви

Те са малки бомби, пълни с витамин С! Страхотни са за фоликулите. Нашият съвет? Нарежи няколко, прибави боровинки, ядки и тиквени семена и се наслади на гръцкия йогурт за закуска.


Камби

Част от списъка на храните с високо съдържание на витамин С. Увери се, че не ги изключваш от салатата си!


Домати

В тях също се съдържа витамин С, но те са богатии на ликопен. Той се бори с ензимите колагенази, които разрушават колагена в тялото ти. Ако има достатъчно от него в диетата ти, ще те предпази от косопад и увреждане на косата.







На какви храни да наблягате за супер лъскава коса
1 от 1

Имаш мнение по темата? Слушаме те!

....................................