..................................

7 храни, които диетолозите не биха докоснали дори с пръчка

Да, има продукти, които специалистите по хранене отбягват като дявола – тамян. Ако искаш и ти да последваш техния пример, ето, заповядай инфото, което ти е необходимо Кисело мляко с 0,1% мазнини Плодовата версия на тези така популярни напоследък млека е най-лошата, защото съдържа основно изкуствени подсладители, които, както знаеш, нямат особено добра слава. Но дори и в натуралния си вариант те също не са особено полезни. Освен с пластмасовия си вкус те могат да се „похвалят” и с до две трети по-малко протеин от нормалното кисело мляко, което само по себе си също не е кой знае колко калорично. Тоест калориите, които пестиш, са малко и изобщо не си заслужава заради тях да тъпчеш тялото си с безполезен боклук, вместо да му доставиш необходимите вещества. Освен това скорошно изследване на учените от Харвардския университет е показало, че жените, които ядат обезмаслено кисело мляко по време на бременността си, увеличават почти двойно риска детето им да развие астма или алергичен ринит след раждането. Топено сирене за тост Ако производителите не използваха разни хитри хватки при описването на съставките, етикетите на този продукт щяха да звучат като учебник по химия. Всъщност в него не се съдържа почти никакво сирене, но за сметка на това пък вътре има какво ли не. В много случаи дори фино смляна дървесина, обработена с киселина, за да се извлече от нея целулозата – любима съставка на хранителната индустрия, която се използва за създаване на плътност и кремообразна структура в храните, които са лишени от естествените си мазнини. Неслучайно топените сирена за сандвичи напомнят по външен вид и вкус восък. А най-лошото е, че понеже не удовлетворяват вкусовите ни рецептори, за да постигнем усещане за ситост, хапваме от тях повече, отколкото ако просто си вземем парче пресен кашкавал. Готов салатен дресинг Много от тези примамливи бутилчици съдържат щедра доза химикали, изкуствени добавки и сироп от генномодифицирана царевица. Ако си приготвяш свежа салата от пресни зеленчуци, защо ти е да излееш върху нея половината Менделеева таблица, при това под формата не лепкав сос с отровнооранжев цвят? В случая дори не може да се каже, че готовият продукт ти спестява време. Защото едва ли ще ти трябва кой знае колко да смесиш 1–2 лъжици зехтин със сока от половин лимон и малко горчица, сол и подправки, за да си приготвиш вкусен домашен дресинг. Ако кажеш, че ти отнема повече от минута, вероятно имаш кухня като физкултурен салон и всички необходими съставки се намират в различните й краища... Сладки напитки Често, дори когато внимаваме за храната си, не се замисляме какво пием. Само че газираните безалкохолни, бутилираният студен чай и плодовите сокове са истински резервоари на захар и когато ги консумираме, поглъщаме щедра доза празни калории, които не носят нищо на тялото. Дори диетичните им версии не са полезни за талията ни, защото изкуствените подсладители в тях подсъзнателно те карат да налиташ на сладки неща и така саботират усилията ти да поддържаш здравословно тегло. Високопротеинови зърнени закуски Четеш примамливия етикет и името ти звучи като нещо хубаво, което ще те зареди с енергия за целия ден, нали? Истината е, че често тези продукти са подсилени с изолиран соев протеин, който е минал през куп сложни обработки и всъщност не съдържа кой знае какви полезни хранителни вещества. Ето ти и една простичка причина да не се хващаш на подобни рекламни трикове: ако разтваряш стандартната си зърнена закуска в прясно или кисело мляко, вече си набавяш предостатъчно протеини за едно хранене. Сметана за кафе Повечето от тези сметанки, особено прахообразните, изобщо не съдържат мляко. Но пък си имат богат набор от вредни химикали и са наситени с злощастно известните трансмазнини. Обикновено няма да научиш това от опаковката, защото се смята, че една доза е толкова малка и присъствието на лошите съставки в нея е незначително, което освобождава производителите от задължението да ги описват. Но ние обикновено не си слагаме препоръчителната половин лъжичка сметана в кафето, а по-скоро две или три. Ако умножим това по няколко кафета дневно, се оказва, че в игри и закачки сме погълнали голяма доза калории и неблагоприятни за тялото ни вещества. Колбаси Те са богати с калории, наситени мазнини и сол. Много сол. Затова консумацията им води до повишен риск от сърдечни заболявания и диабет. Но по-големият проблем на продукти като кренвирши, наденица, салам и някои шунки (обикновено нарязаните) са консервантите, които се добавят в тях. Те са с високо нитратно съдържание и доказано канцерогенни. Част от изследванията, които се появиха в последните години, са с откровено стряскащ резултат: според едно от тях дори 50 г от гореизброените колбаси дневно увеличават риска ни от рак на дебелото черво с цели 50%. Повечето учени, занимаващи се с темата, са крайни по отношение на тези храни и смятат, че те трябва да се забранят изцяло. Но тъй като интересите на хранителната индустрия едва ли ще го позволят, това, което можеш да направиш за себе си, е да консумираш по-рядко колбаси и да ги замениш с прясно месо.
7 храни, които диетолозите не биха докоснали дори с пръчка
158360439
1 от 3

Имаш мнение по темата? Слушаме те!

..................................