Какво е наистина вегетарианската диета?

10 January 2018 16:16
Какво е наистина вегетарианската диета?
Какво е наистина вегетарианската диета?Какво е наистина вегетарианската диета?Какво е наистина вегетарианската диета?Какво е наистина вегетарианската диета?Какво е наистина вегетарианската диета?

Какво е това вегетарианска диета?

Ще предположим, че повечето хора вече са чували термина вегетарианец, но за тези, които не са, това е безмесен начин на живот и в последно време около него има, така да кажем, подновен шум. Хората преминават на вегетарианска диета поради ред причини, но най-главната изглежда е безпокойство за жестокост към животните, околната среда, неприязън към вкуса на месото или защото се опитват да отслабнат, да понижат кръвното налягане и холестерола. 

Това са главните видове вегетарианци: лакто-ово вегетарианците си позволяват да ядат яйца, мляко и други млечни производни, но никакво червено или бяло месо; лакто-вегетарианците не ядат яйца и месо, но пият мляко и млечни производни; и накрая идват веганите, които се лишават изцяло от всякакви видове животински продукти, което включва мляко и яйца. 

Ползи за здравето: 

Избягването на месо и животински продукти с високо съдържание на мазнини се свързва с по-ниски нива на холестерол, по-ниско кръвно налягане и по-малък риск от сърдечни заболявания и диабет. Вегетарианството може да допринесе за равномерното отслабване. През 2015 година Академията по хранене и диетика публикува проучване, показващо резултатите от загубата на теглото на пациенти, които сменили обичайната си диета с такава на растителна основа. От всички наблюдавани хора, средно те свалили около 4 кг. в период от 44 седмици. Тези хора не броили калории и не спортували. 

Странични ефекти:  

Има риск от амнезия поради липсата на желязо - а месото е един от най-големите източници. Както и липса на протеин. Но протеинът може да се набави от различни добри за вегетарианците храни като грах, ядки и тофу. Тези, които смятат да направят стъпката към вегетарианството, трябва да знаят, че в началото може да се чувстват подути докато тялото се адаптира. Добрата новина е, че това преминава. 

10 храни, които трябва да ядете:

Базирайте храненето на въглехидрати - това са картофи, хляб, ориз, макарони/спагети и избирайте пълнозърнести вместо бeли изделия. Ако решите да избягвате млечните продукти, то напитките от неподсладена соя, ориз и овес са перфектен заместител и при това съдържат калций. Що се отнася до протеина - бобът и яйцата са перфектни. 

Известни вегетарианци: 

Адел, Бионсе, Лиа Мишел, Джаред Лето, Оливиа Уайлд, Бен Стилър, Натали Портман, Стела Маккартни и много други. 

Вижте и малко готварско вдъхновение от инстаграм ... 

Списанието
Брой 115
Facebook

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ